Мовна вікторина 6 клас
- Мета: поповнення словникового запасу учнів, розвиток інтелектуально-аналітичних, творчих здібностей учнів, прищеплення навичок культури мовлення, формування інтересу та виховання любові до української мови, культури.
Як парость виноградної лози ,
плекайте мову.
М. Рильський
- Хід заходу
- Вступне слово вчителя.
-
Рідне слово! Скільки
в ньому чарівних звуків, животворного
трепету й вогню! У кожному слові найтонші
відтінки почуттів і переживань, у
кожному свій аромат.
Рідна мова! …Вона неповторна, співуча, мелодійна, бо увібрала в себе шум вічнозелених смерек, гомін полів і морів, запах лугів і трав. Переткана червоною калиною, хрещатим барвінком, вишневим цвітом, запашною рутою-м’ятою. Сила слова безмежна! Воно здатне робити диво, бо хвилює найтонші струни людського серця.
- Учень І: А.Малишко
- Буду я навчатись мови золотої
- У трави-веснянки, у гори крутої,
- В потічка веселого, що постане річкою,
- В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.
- Буду я навчатися мови - блискавиці
- В клекоті гарячім кованої криці,
- В корневищі пружному ниви колоскової,
- В леготі шовковому пісні колискової,
- Щоб людському щастю дбанок свій надбати,
- Щоб раділа з мене Україна – мати.
-
- Мовна вікторина.
- І. Привітання команд.
ІІ. Розминка.
- З букв одного слова складіть і запишіть інші слова.
- І команда: БІБЛІОТЕКА
- ІІ команда: КАЛЕНДАР
-
- ІІІ. «Впізнай».
- За описом впізнай літературного героя.
- І команда: «Спокій був його ворогом, з яким він боровся на кожному місці».
- ІІ команда: «Він завжди виходив надвір трошки боязко, жмурився від сонця й соромливо посміхався своїми невинними синіми очима».
- ІУ. «Словограй».
- Від поданих слів утворіть, змінюючи першу літеру, нові.
- І команда: МАК, ВІР, СІЧ.
- ІІ команда: ВІЙ, РІК, ПОРТ.
-
- У. «Всезнайко».
- Скласти прислів’я за початком та кінцівкою.
- І команда: Маєш голову, май же і розум.
- Гостре словечко – коле сердечко.
- Гірко поробиш – солодко з’їси.
-
- ІІ команда: Вік живи- вік учись.
- Вчення – світ , а невчення – тьма.
- Хочеш істи калачі, не сиди на печі.
- УІ. «Скоромовка язика не ламає, а вимови навчає».
- Вимовити скоромовку.
- І команда: Босий хлопець сіно косить,
- Роса росить ноги босі.
- ІІ команда: Бабин біб розцвів у дощ,
- Буде бабі біб у борщ.
-
- УІІ. «Поєдинок капітанів».
- Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.
- І команда: 1.Лине, серця, до, а,не, слово, стріла.
- ІІ команда: Хліб, а, слово, на ,обід, бережи, на, відповідь.
- Завдання командам : пояснити епіграф.
-
- УІІІ. «Хто швидше?»
- Із поданих літер скласти слово.
- І команда: Н, А, Р, У, А, К, Ї, К.
- ІІ команда: Ч,О,Ш, Н, Е, В, К, Е.
- ІХ. Конкурс красномовства «Оратор».
- Презентація поета, чиє ім’я склали у попередньому конкурсі :
- короткі біографічні відомості, читання напам’ять улюблених поезій.
- І команда: Леся Українка.
- ІІ команда: Тарас Шевченко.
-
- Х. « Власні асоціації» .
- Скласти сенкан.
- І команда: «Мова».
- ІІ команда: «Слово».
-
- ХІ. «Добери слово».
- Гронування : дібрати прикметники до слів.
- І команда: «Слово».
- ІІ команда: «Мова».
-
- Заключне слово вчителя.
- Учень ІІ: М. Рильський
Мова
Як парость виноградної лози,
Плекайте мову. Пильно й ненастанно
Політь бур’ян. Чистіша від сльози
Вона хай буде. Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
- Учень ІІІ:
Прислухайтесь, як океан співає -
Народ говорить. І любов, і гнів
У тому гомоні морськім. Немає
Мудріших, ніж народ, учителів;
У нього кожне слово — це перлина,
Це праця, це натхнення, це людина.
- Учень ІУ:
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля,
Не майте гніву до моїх порад
І не лінуйтесь доглядать свій сад.
Немає коментарів:
Дописати коментар