Розробки уроків

Публікації користувача на Методичному порталі "Всеосвіта"

Тип матеріалу

Тема

Стаття

Формування моральних цінностей та культури поведінки учнів у системі виховної роботи сучасного закладу освіти

Урок

Крокує осінь золота. Виразне читання пісні Б. Лепкого «Журавлі»

Урок

Тарас Григорович ШЕВЧЕНКО «ТАРАСОВА НІЧ»

Урок

Конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ

Урок (позакласна робота)

КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ (Спортивна гра для учнів 5класів)

Стаття

Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури

Публікації користувача на Методичному порталі

ТипНазва
Стаття, урокВиразне читання байок Л. Глібова
Стаття, урокПрикметник. Голосні у відмінкових закінченнях
Стаття, урок: Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури
Стаття, урокЩо я знаю про Україну?
Стаття, урокПлан-конспект години спілкування, присвяченої Дню української писемності й мови
Стаття, урокІ. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «НАТАЛКА ПОЛТАВКА» — ПЕРШИЙ ТВІР НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДРАМАТУРГІЇ.
Стаття, урокЧастини мови, їхні основні смислові, морфологічні та синтаксичні ознаки.
Стаття, урок«Цитата як спосіб передачі чужої мови»
Стаття, урок«Мово рідна, слово рідне»
Стаття, урокУсна народна творчість
Стаття, урокЄ. Гуцало. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають...»
Стаття, урок"Використання фреймових структур на уроках української мови та літератури"
Стаття, урокІ. Франко «Захар Беркут». Історична основа повісті — героїчна боротьба народу Русі в XIII ст. проти татаро-монгольських нападників
Стаття, урокВасиль Симоненко. Знайомство з життям митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»

1. ГАЛИНА МАЛИК. ПОВІСТЬ-КАЗКА «НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ АЛІ В КРАЇНІ НЕДОЛАДІЇ» https://osakiv201.blogspot.com/p/blog-page_19.html 
2. ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ БАЙОК Л.ГЛІБОВА 
  3. КРОКУЄ ОСІНЬ ЗОЛОТА. Виразне читання пісні Б. Лепкого «Журавлі» https://osakiv201.blogspot.com/p/blog-page_17.html
Тема уроку: Прикметник
Мета уроку:
закріпити ,поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;удосконалити орфографічні навички, розвивати усне та писемне мовлення, уміння виділяти головне в навчальному матеріалі, розвивати самостійне мислення, дібраним дидактичним матеріалом виховувати любов до українського слова.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого.
Обладнання: підручники, картки для індивідуальної роботи.

План уроку
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Робота над матеріалом, що узагальнюється.
  3. Удосконалення вмінь і навичок з теми.
  4. Підбиття підсумків уроку.
  5.   Завдання додому.
Хід уроку

1. Повідомлення теми та мети уроку. (4хв)

Отже, розгорніть ваші зошити і запишіть тему (вчитель пише тему на дошці, а діти до зошитів).
Протягом багатьох уроків ми з вами вивчали тему «Прикметники» . А сьогодні ми маємо підвести підсумок, повторити, закріпити і систематизувати знання з теми „Прикметник”.
Отож сьогодні вам необхідно перевірити себе, у чому ви гарно розібралися, а що ще потрібно повторити.
2. Робота над матеріалом, що узагальнюється. (6хв.)
Вдома ви мали повторити тему прикметник. Тому зараз ми перевіримо, як ви це зробили. Отож, першою перешкодою на шляху, стає сам прикметник, який не впевнений чи можете ви пересуватися далі і тому пропонує вам помірятися з ним силами у бліц – турнірі. Умова: за кожну правильну відповідь ви отримуєте отакий пропуск ( вчитель показує пропуск). Відповідь має бути коротка.
Бліц – турнір:

  1. Скільки всього частин мови в українській мові ?( 10 ).
  2. До якої з них належить прикметник? ( до сам. ).
  3. На що вказує прикметник? ( на ознаку предмета).
  4. На які питання відповідає прикметник? ( Який? Чий? ).
  5. Прикметники змінюються за ... ? ( Родами, числами, відмінками ).
  6. Яку частину мови треба знайти в реченні, щоб визначити рід, число, відмінок ( Іменник ).
  7. Назвіть розряди прикметників (Якісні, відносні, присвійні )
  8. Який розряд прикметників має ступінь порівняння (Якісні)
  9. За допомогою яких суфіксів твориться проста форма порівняння вищого ступеня. ( ш, іш )

10. Яка синтаксична роль прикметника у реченні? ( Означення, присудок ).
11. Який рік тягнеться один день?
Підбиваємо підсумки в кого скільки перепусток.

3. Удосконалення вмінь і навичок з теми.
1. А зараз ми з вами перевіримо, а чи вмієте ви грати в схованки. Прикметники заховалися серед інших частин мови. Знайдіть їх. ( дітям роздаються картки з словами ). І доведіть що виписані слова прикметники. (2хв)

2. Зараз на картках ми бачимо слова. Розділіть їх у три колонки на якісні, відносні та присвійні.
( Дітям роздаються картки з завданням) (3хв)

3. А тепер давайте пограємо в гру, гра називається „Одним словом”. Я буду читати визначення, а вам потрібно буде утворити з них присвійні прикметники. (2хв)
1. Слід, що залишає після себе вовк.
2. Яйце, що знесла свійська птиця.
3. Спів, що лунає у гаю.
4. Хустина, що належить матері.
5. Портфель, що належить Миколці.
6. Зошит, що належить учневі.

4. А тепер нам потрібен один учень біля дошки. ( Один учень викликається до дошки). Запишіть прикметники і визначте та покажіть графічно способи їх творення. (3хв)
Осінній, завеликий, темно – синій, придорожній.

5. А зараз літературна хвилинка. Але ви не відволікайтесь і не відпочивайте, я буду читати казку, а вам потрібно буде за мною виписувати прикметники вищого і найвищого ступенів порівняння. ( Лунає казка, діти виписують).(4хв)
Найкраща мама
На галявині зустрілися їжаченя, зайча і поросятко та й почали хвалитись, хто швидше бігає, глибше риє, важчий тягар піднімає. Слово по слову – й засперечалися, чия мама найкраща. Зайча було впевнене, що в його мами ноги найдовші, хвіст найкоротший, шерсть найпухнастіша. Їжаченя стверджувало, що його мама найколючіша, найповільніша, приносить найсмачніші яблука. Поросятко переконувало всіх, що ні в кого немає цупкішої щетини, грубішої шкіри ніж у його мами. Так і розійшлися, не дійшовши годи.
( Хтось з учнів зачитує свій варіант ).

6. Наш урок продовжується. Зараз ви отримаєте картки з народними прикметами, знайдіть там прикметники, а з двома виділеними зробіть морфологічний розбір. (6хв)
( Учням роздаються картки з завданнями).

7. А далі до поданих прикметників доберіть синоніми з префіксом не-. (усно) (2хв)
Самостійний (незалежний), сумний (невеселий). Мізерний (незначний), низький (невисокий), підпільний (нелегальний), мовчазний (неговіркий), боязкий (несміливий).

8. А тепер доберіть якнайбільше прикметників до слова стіл і з двома із них складіть речення.(3 хв.)
3. Підбиття підсумків уроку. (4хв)
4. Завдання додому. (1хв)
Вашим домашнім завданням буде повторити параграфи 23 – 31 і підготуватися до контрольної роботи по темі „Прикметник”.
На цьому наш урок закінчено. До побачення!

Немає коментарів:

Дописати коментар