Публікації користувача на Методичному порталі "Всеосвіта"
Публікації користувача на Методичному порталі
Публікації користувача на освітньому порталі "На Урок"
Тип матеріалу |
Тема
|
Урок |
«Література рідного краю – поети та прозаїки Дніпропетровщини»
|
Урок |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців.
|
2. ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ БАЙОК Л.ГЛІБОВА
3. КРОКУЄ ОСІНЬ ЗОЛОТА. Виразне читання пісні Б. Лепкого «Журавлі» https://osakiv201.blogspot.com/p/blog-page_17.html
- Тема уроку: Прикметник
- Мета уроку:
- закріпити ,поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;удосконалити орфографічні навички, розвивати усне та писемне мовлення, уміння виділяти головне в навчальному матеріалі, розвивати самостійне мислення, дібраним дидактичним матеріалом виховувати любов до українського слова.
- Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого.
- Обладнання: підручники, картки для індивідуальної роботи.
-
- План уроку
- Повідомлення теми та мети уроку.
- Робота над матеріалом, що узагальнюється.
- Удосконалення вмінь і навичок з теми.
- Підбиття підсумків уроку.
- Завдання додому.
- Хід уроку
-
- 1. Повідомлення теми та мети уроку. (4хв)
-
- Отже, розгорніть ваші зошити і запишіть тему (вчитель пише тему на дошці, а діти до зошитів).
- Протягом багатьох уроків ми з вами вивчали тему «Прикметники» . А сьогодні ми маємо підвести підсумок, повторити, закріпити і систематизувати знання з теми „Прикметник”.
- Отож сьогодні вам необхідно перевірити себе, у чому ви гарно розібралися, а що ще потрібно повторити.
- 2. Робота над матеріалом, що узагальнюється. (6хв.)
- Вдома ви мали повторити тему прикметник. Тому зараз ми перевіримо, як ви це зробили. Отож, першою перешкодою на шляху, стає сам прикметник, який не впевнений чи можете ви пересуватися далі і тому пропонує вам помірятися з ним силами у бліц – турнірі. Умова: за кожну правильну відповідь ви отримуєте отакий пропуск ( вчитель показує пропуск). Відповідь має бути коротка.
- Бліц – турнір:
- Скільки всього частин мови в українській мові ?( 10 ).
- До якої з них належить прикметник? ( до сам. ).
- На що вказує прикметник? ( на ознаку предмета).
- На які питання відповідає прикметник? ( Який? Чий? ).
- Прикметники змінюються за ... ? ( Родами, числами, відмінками ).
- Яку частину мови треба знайти в реченні, щоб визначити рід, число, відмінок ( Іменник ).
- Назвіть розряди прикметників (Якісні, відносні, присвійні )
- Який розряд прикметників має ступінь порівняння (Якісні)
- За допомогою яких суфіксів твориться проста форма порівняння вищого ступеня. ( ш, іш )
- 10. Яка синтаксична роль прикметника у реченні? ( Означення, присудок ).
- 11. Який рік тягнеться один день?
- Підбиваємо підсумки в кого скільки перепусток.
- 3. Удосконалення вмінь і навичок з теми.
- 1. А зараз ми з вами перевіримо, а чи вмієте ви грати в схованки. Прикметники заховалися серед інших частин мови. Знайдіть їх. ( дітям роздаються картки з словами ). І доведіть що виписані слова прикметники. (2хв)
-
- 2. Зараз на картках ми бачимо слова. Розділіть їх у три колонки на якісні, відносні та присвійні.
- ( Дітям роздаються картки з завданням) (3хв)
-
- 3. А тепер давайте пограємо в гру, гра називається „Одним словом”. Я буду читати визначення, а вам потрібно буде утворити з них присвійні прикметники. (2хв)
- 1. Слід, що залишає після себе вовк.
- 2. Яйце, що знесла свійська птиця.
- 3. Спів, що лунає у гаю.
- 4. Хустина, що належить матері.
- 5. Портфель, що належить Миколці.
- 6. Зошит, що належить учневі.
-
- 4. А тепер нам потрібен один учень біля дошки. ( Один учень викликається до дошки). Запишіть прикметники і визначте та покажіть графічно способи їх творення. (3хв)
- Осінній, завеликий, темно – синій, придорожній.
-
- 5. А зараз літературна хвилинка. Але ви не відволікайтесь і не відпочивайте, я буду читати казку, а вам потрібно буде за мною виписувати прикметники вищого і найвищого ступенів порівняння. ( Лунає казка, діти виписують).(4хв)
- Найкраща мама
- На галявині зустрілися їжаченя, зайча і поросятко та й почали хвалитись, хто швидше бігає, глибше риє, важчий тягар піднімає. Слово по слову – й засперечалися, чия мама найкраща. Зайча було впевнене, що в його мами ноги найдовші, хвіст найкоротший, шерсть найпухнастіша. Їжаченя стверджувало, що його мама найколючіша, найповільніша, приносить найсмачніші яблука. Поросятко переконувало всіх, що ні в кого немає цупкішої щетини, грубішої шкіри ніж у його мами. Так і розійшлися, не дійшовши годи.
- ( Хтось з учнів зачитує свій варіант ).
-
- 6. Наш урок продовжується. Зараз ви отримаєте картки з народними прикметами, знайдіть там прикметники, а з двома виділеними зробіть морфологічний розбір. (6хв)
- ( Учням роздаються картки з завданнями).
-
- 7. А далі до поданих прикметників доберіть синоніми з префіксом не-. (усно) (2хв)
- Самостійний (незалежний), сумний (невеселий). Мізерний (незначний), низький (невисокий), підпільний (нелегальний), мовчазний (неговіркий), боязкий (несміливий).
-
- 8. А тепер доберіть якнайбільше прикметників до слова стіл і з двома із них складіть речення.(3 хв.)
- 3. Підбиття підсумків уроку. (4хв)
- 4. Завдання додому. (1хв)
- Вашим домашнім завданням буде повторити параграфи 23 – 31 і підготуватися до контрольної роботи по темі „Прикметник”.
- На цьому наш урок закінчено. До побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар